Gods liefde voor individuele mensen

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Waar in de Bijbel staat dat God van ons als individuele mensen houdt, naast dat Hij 'de wereld' en 'de mensheid' liefheeft? Ik wil graag met overtuiging kunnen zeggen dat God van mij houdt, dat kan ik nog niet/niet meer/niet makkelijk. Maar is dat wel echt zo? En wat voor soort liefde is het waarmee God van ons houdt?

Antwoord

Als God niet van individuele mensen houdt, kan er ook niemand zalig worden. Als Gods Woord oproept tot geloof en bekering, is dat altijd persoonlijk: Volg (gij) Mij. Of: Mijn zoon (mijn dochter) geef Mij uw hart. Voorbeelden genoeg. We kijken God in Zijn liefdeshart als Hij zegt dat Hij niet wil dat er iemand verloren gaat. Dat is een opofferende en neerbuigende liefde. Dat is een smekende liefde. Maar wie deze liefde verwerpt en minacht, krijgt ook met Zijn brandende toorn te maken na dit leven. Want God is ook rechtvaardig.

Zie verder deze artikelen:

2 reacties
WillemB
“God heeft de hele wereld lief, maar is dat wel écht zo”

Alsof God het wel zegt in Zijn Woord, maar mogelijk bedoelt Hij het niet.
Of mogelijk bedoelt Hij mij niet…

Deze gedachten zijn een voedingsbodem voor het ongeloof en het lijdelijk afwachten…

Gelukkig is er in het Woord álle reden te vinden om juist daarom tot Hem te gaan!
davinci
Zolang je geloofd dat God mensen uitverkoren heeft om verloren te gaan zul je nooit verder kunnen komen dan '(heel) misschien heeft God mij lief'. Maar goed gelukkig lijkt dat in strijd met diverse bijbelteksten.