Garnaal lacht om evolutie

Boer K. | 109 reacties | 14-12-2011 | 13:07

In het hoofdkantoor van de sekte der Darwinianen heerst hevig paniek. Voor het eerst sinds het bestaan van dit obscure en fantasierijke clubje wordt geopperd dat er mogelijk toch intelligent leven aan het begin van de evolutie aanwezig is geweest. En dat alles dankzij de vondst van een versteende Anomalocaris, een rare garnaal. Het beest van ruim 500 miljoen jaar oud, de ruimhartige Darwientjes kijken niet op een paar miljoen, is vrijwel intact gevonden.

ADVERTORIAL

De zorgverzekeringen van Care4Life

De zorgverzekeringen van Care4Life stellen de beschermwaardigheid van het leven voorop. Benieuwd hoe?

Lees hier meer over onze principiële uitsluitingen.

De zorgverzekeringen van Care4Life

Het dier zou vreselijk primitief moeten zijn volgens de theorie van de evolutiegelovigen, maar niets blijkt minder waar. Het garnaaltje van een meter of twee, blijkt hoogontwikkelde facetogen te hebben met zo'n 16.000 zeshoekige lenzen per oog. Om al deze informatie te kunnen verwerken moet het waterdier bovendien evenzo goede hersenen hebben gehad. In ieder geval meer dan de evolutionisten van nu, wat op zich natuurlijk niet zo verwonderlijk is.
 
Op de website Evolutionnews wordt nu door de verwarde sektariërs openlijk de vraag gesteld of er wellicht toch intelligent leven bestond aan het begin van de evolutie. Iedere creationist heeft daar al al lang het antwoord op gevonden. Het zal nog wel even duren voordat de prehistorische bottensnuivers ook zover zijn. Tot die tijd blijven ze het mikpunt van wereldwijde hoon en spot, zelfs van al lang uitgestorven ongedierte.

Boer K. op 14-12-2011, 13:07
109 reacties
mortlach
14-12-2011 / 15:56
Ja, Vishnu heeft het allemaal gedaan...

Verder is die website Evolutionnews.org onderdeel van het Discovery Institute, dus verre van onbevooroordeeld. Kijk even bij Links and Resources, het is een en al creabea wat daar de klok slaat. Het zal dus reuze meevallen met die opmerking dat wordt geopperd dat...

Creationisten willen graag doen geloven dat er twijfel heerst onder biologen. Jokken voor de Heere, noem ik dat altijd. Iets waar Boer K. blijkbaar ook weinig moeite mee heeft. Jammer. Mijn kijk op evolutie verandert er namelijk niet door; mijn kijk op christenen des te meer.
mortlach
14-12-2011 / 18:32
Klopt, maar denk je dat iedereen zo genuanceerd denkt?
Omega
14-12-2011 / 18:39
Je hebt een wat 'versteende' visie, Mortlach ;-)
mortlach
14-12-2011 / 19:40
Inderdaad, Omega. Zolang Christen de morele 'high ground' claimen maar vervolgens willens en wetens staan te liegen alsof het gedrukt staat - en de leugen ook volhouden, zelfs als is aangetoond dat een leugen is - is mijn 'versteende visie' daarop dat ik daar toch mijn vraagtekens bij zet. In de zonde volharden, heet dat toch?
Omega
14-12-2011 / 20:46
Vanuit jouw perceptie heb je gelijk, Mortlach. Vanuit die van 75 procent van de wereldbevolking niet. We hebben onlangs kunnen lezen dat atheïsten in een nog sneller tempo uitsterven dan Darwin je ongewervelde voorouders heeft gedetermineerd en jij op de kast springt. Dus binnen niet al te lange termijn denk je niet alleen versteend, maar ben je ook nog daadwerkelijk een fossiel, net als jullie grote roerganger. Persoonlijk vind ik dat jammer, want ook christenen lachen graag om de rabiate kolder van anderen. Daarnaast geniet ik vaak van je humor, in welke vorm dan ook. Dubbele droefheid dus als het zover is ;-)
mortlach
14-12-2011 / 22:29
Ach, dat ze me over 500 miljoen jaar toch mijn fossiel eens mochten vinden als missing link. Creationisten zouden direct op de barricade springen en roepen dat er nu 2 nieuwe missing links zijn, want ik heb weinig vertrouwen dat de argumenten in 500 miljoen jaar veel zullen evolueren.

Dan moet ik natuurlijk wel op een goede manier aan mijn einde komen, in een overstroming of zo. Nu is die kans hier in Ierland zeer zeker aanwezig. Ik ga wel op straat liggen als de rivieren weer eens buiten hun oevers treden.

Dan even serieus: wat waar is in de wetenschap wordt gelukkig niet bepaald door die 75% van jou. Al ben ik wel benieuwd hoe 'jullie' gaan bepalen wie er nou die min of meer intelligente creator is. Mijn geld staat op Vishnu.

Als afsluiter dan nog: http://osopher.files.wordpress.com/2009/11/gravity-just-a-theory.jpg
louis2
15-12-2011 / 22:02
mortlach.
Waarom denk je de waarheid te verkondigen? Alhoewel ik zowel in evolutie geloof en christen ben, denk ik toch dat wij zeker niet alles weten over de evolutie, en dat er nog veel kan gebeuren dat ons op andere inzichten kan brengen.
Overigens gebeuren er vaak vondsten en is evolutie eigenlijk ook een geloof geworden, door meneer Dawkins, waarin alles enken en alleen door pure evolutie is ontstaan. Ik denk dat dit niet altijd juist is. Het leven op aarde is, denk ik, ook onderhevig aan bepaalde gebeurtenissen, die het leven, maar ook het denken blijvend kunnen beinvloeden.
mortlach
15-12-2011 / 23:16
alles weten over evolutie? Nee, zeker niet. Maar aan het feit dat het plaatsvond en nog steeds plaats vind wordt al lang niet meer getwijfeld. Net zo min dat we aan zwaartekracht twijfelen of aan het feit dat virussen en bacillen je ziek maken. Natuurlijk zijn er altijd ontdekkingen te doen die inzichten doen veranderen, maar ik acht de kans dat dat inzicht ooit nog eens op 6 dagen minder dan 10.000 jaar geleden uitkomt kleiner dan de kans dat de Aarde plat is.

Het moet sprake zijn van een complot van bovennatuurlijke aard als het bewijs dat we hebben in tal van verschillende takken van de wetenschap vervalst zou zijn. Daar kun je misschien in geloven, maar dat heeft wel gevolgen voor het godsbeeld, alhoewel de meeste mensen die gevolgen zorgvuldig negeren.

Je laatste zin is helaas zo vaag dat die wel van alles kan betekenen. Over wat voor soort 'bepaalde gebeurtenissen' heb je het precies? De meteoorinslag en de daaropvolgende massa-uitsterving aan het eind van het Krijt-tijdperk is bijvoorbeeld een gebeurtenis die het leven blijvend heeft beinvloed.

Dawkins was een briljant uitlegger van evolutie, die helaas verbitterd is geraakt. Maar als je ziet wat voor 'fanmail' hij elke dag van christenen krijgt - over het algemeen Amerikaanse evangelicals - , is het slechts verwonderlijk dat die verbittering nog zo lang op zich heeft laten wachten.

Dat is ook waar ik me het meeste aan stoor: de hypocrisie van sommige mensen die in dit geval christen zijn. Eerst claimen dat je zonder hun God reddeloos bent verloren en dat ze zoveel van hun God houden dat ze zijn leefregels proberen na te leven in woord en daad, en vervolgens glashard staan liegen, willens en wetens foutieve informatie verspreiden en in het algemeen valse verklaringen afleggen jegens hun naasten. Dat noem ik geen geloof, dat noem ik volksmennerij om de kas van de gemeente te spekken. Jokken voor de Heere.

Daarnaast begrijp ik die vijandigheid jegens de wetenschap in het algemeen niet. Elke keer als ik weer iets lees over een bijzondere ontdekking, of over hoe we iets nieuws te weten zijn gekomen, neemt mijn verwondering over alles alleen maar toe.
tiswat
16-12-2011 / 12:13
@Mortlach.

Je schreef" Maar aan het feit dat het plaatsvond en nog steeds plaats vind wordt al lang niet meer getwijfeld".
Ik ken een aantal wetenschappers die hier inderdaad niet aan twijfelen, maar die er zeker van zijn dat de evolutie onzin is, het is maar net van wie je je gegevens krijgt.

Ik heb een tip voor je, ben je echt geïnteresseerd, lees het blad "Weet".
Christelijke tegenhanger van het blad Quest of Kijk

Onderzoek wat deze christen wetenschappers zeggen en waarom.
Misschien dat je ogen open gaan. Misschien hebben ze wel gelijk.

Succes
mortlach
16-12-2011 / 14:19
Sorry, maar ik ben het niveau Quest en Kijk toch een beetje ontstegen, ik lees liever boeken van biologen zelf. Dat is natuurlijk wel nog steeds populair-wetenschappelijk, want voor de echte onderzoeksartikelen heb je weer een speciale opleiding nodig.

Weet vind ik dan weer een prulblad en het lezen niet waard. Mijn ogen zijn prima, staan ook open en nee, die mensen hebben geen gelijk.
tiswat
16-12-2011 / 22:49
mortlach schreef: Weet vind ik dan weer een prulblad en het lezen niet waard.

Dat mag jij vinden, net zoals andere uitspraken.
Jij hebt blijkbaar een groter geloof dan ik.
Ik geloof heel eenvoudig dat God de wereld 6000 jaar geleden heeft geschapen.
Jij gelooft dat alles vanzelf is ontstaan, zonder architect of iets.
En dat mag dan ook weer.

Ik houd het maar bij Mijn Schepper Die ik ooit zal ontmoeten.
mortlach
17-12-2011 / 00:42
Tiswat schreef: Ik geloof heel eenvoudig dat God de wereld 6000 jaar geleden heeft geschapen.

Dat mag je uiteraard geloven. Alleen blijkt uit het woordje 'eenvoudig' dat je misschien niet goed genoeg hebt nagedacht over de gevolgen van dat geloof. Ik schreef al dat er een complot van bovennatuurlijke aard nodig is omdat dat waar te laten zijn. Simpel gezegd moet God al de bewijzen hebben vervalst waardoor het LIJKT dat de Aarde 4,6 miljard jaar oud is. In zo'n God zou ik niet willen geloven...

Het zou trouwens erg fijn zijn als je mij niet ging vertellen wat ik geloof of niet, want met die karikatuur die jij ervan maakt is ook niemand geholpen.
Omega
17-12-2011 / 21:29
Vervalsingen kennen we alleen van de evolutiegeloven. Hoe vaak hebben ze de missing link al gevonden... ;-) Jokken voor de wetenschap, heet dat volgens mij. En wie anders gelooft dan de evolutiereligie wordt voor wereldvreemd of dwaas versleten. Oftewel: er is geen andere god dan Ursup (spreek uit: oersoep) en Darwin is zijn profeet. Hoezo geen dogmatiek bij atheïsten...
mortlach
17-12-2011 / 23:18
Die vervalsingen komen inderdaad voor. De wetenschapper is ook helaas niets menselijks vreemd. Maar voor de wetenschap? Nee, dat lijkt me toch niet. Jokken voor de eigen eer, misschien. Maar zulke dingen worden er altijd uitgehaald, door collega-wetenschappers die elkaar grootste critici zijn.

En het oersoep-concept is ook alweer járen achterhaald. Wel een beetje bijblijven hoor, Omega. :-)
mortlach
18-12-2011 / 17:39
Omega schreef: Vervalsingen kennen we alleen van de evolutiegeloven.

Lees ik dit nou goed? Beweer je nu echt dat fanatieke christenen nog nooit dingen hebben vervalst? Hoe vaak is die Ark van Noach nu al gevonden? En die zogenaamde voetsporen van dinosaurussen samen met die van mensen?

En dan heb ik het nog niet eens over de favoriete creationistische hobby van het quote minen. Mensen op zo'n manier citeren dat ze iets heel anders lijken te zeggen dan ze daadwerkelijk bedoelen. Wat mij betreft is dat het laagste van het laagste en je mag mij toch eens uitleggen hoe dat te rijmen is met dat 9de gebod?
Omega
18-12-2011 / 20:40
Ja sorry Mortlach, de evolutie van de evolutietheorie gaat zo razendsnel, dat een eenvoudig mens als ik ben dat tempo nauwelijks meer kan bijbenen. Nog een paar van die Anomalocarissen en Moeder de Gans heeft er weer een hoofdstuk bij ;-)
mortlach
19-12-2011 / 00:05
Nu zou ik wel wat gemeens kunnen zeggen over de Bijbel en een sprookjesboek, maar dat moet er weer iemand ingrijpen en het is niet het niveau waarnaar ik streef.
Omega
20-12-2011 / 09:28
En ook dat is een snelle evolutie, zij het op micro-niveau. Hoewel, in jouw geval... ;-) En daar geloof ik nu weer wel in.
tiswat
21-12-2011 / 12:28
@Mortlach

Je hebt gelijk.

God heeft tijden vervalst.
Toen Hij Adam schiep was Adam 0 jaar oud, en het was een volwassen man.
God sprak, en er waren bomen, en die waren al vruchtdragend. 0 jaar oud.
God sprak, en er waren bergen. Op dat moment waren ze 0 jaar oud.
Volgens sommige “wetenschappers” zijn ze heel oud.

God staat boven de natuur en wetten.

Het is maar wat je wilt geloven.
Fredmusic
23-12-2011 / 19:18
Tja, de evolutieleer.

Naast creationisme en intelligent design is dit toch wel de theorie die het beste is bewezen.

De schepping valt met geen mogelijkheid te bewijzen, intelligent design geeft me over jeuk waar ik maar jeuk kan krijgen. De evolutie theorie komt er het beste van af.

Maar nu blijkt weer dat deze theorie slechts door mensen is verzonnen. Knap! Heel erg knap! Maar mensen maken nu eenmaal fouten. Bestond de wereld in de periode dat ik op de middelbare school was ongeveer 5.000.000.000 jaar, nu is dat bijna 15.000.000.000 jaar. Dus in dertig jaar is de wereld een stuk ouder geworden.


Dat zegt maar weer hoe groot onze God is. waar wij mensen 15.000.000.000 jaar nodig hebben om iets te verklaren, daar schiep God de wereld in zeven dagen. (Zes dagen en een rustdag).

God schiep iets in zeven dagen, terwijl Hij bij machte is om het ook in een oogwenk te doen.

Resume: De evolutie is een theorie om een feit te verklaren. Ik geloof niet in feiten, feiten zijn er gewoon. God is een feit, de schepping ook. God is zo groot dat je de schepping niet kan bewijzen, dus rest verwondering over dit feit....en dan zijn we nog wel even bezig.

De evolutie theorie houdt ons van de straat.

Kan ook zinvol zijn....het kost wat, maar ach.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Lees ook deze columns

Doodmoe van de NVVE

"Barmhartigheid van goddelozen is meedogenloos", spreukte Salomo al ruim 3000 jaar geleden. En het lijkt niet echt het juiste moment om dat tegen te spreken, getuige de plannen van de Nederlandse Vere...
8 reacties
07-12-2011

RefoTV - De grootste familie van NL

Morgen is het zo ver. 60 jaar na de introductie van de beeldbuis in ons land gaan wij ook eens kijkje nemen. Met de gordijnen dicht, vanuit een af te sluiten kastje, op zolder of via Uitzendinggemist ...
11 reacties
30-11-2011

Stapel op onderzoekjes

Onderzoekjes, ik kan er geen genoeg van krijgen. Hoorden we vorige week nog dat atheïsten uiterst onbetrouwbare (ongelooflijk maar waar!) sujetten zijn, vandaag stond zwart op wit dat ik en jij vrekke...
3 reacties
24-11-2011
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering