Kunstmatige Inseminatie Donor

Redactie Refoweb | 1 reactie | 19-06-2017| 10:40

Vraag

Ik ben op zoek naar (verschillende) (bijbelse) visies met betrekking tot kinderloosheid. Ik wil mij dan voornamelijk richten op KID (Kunstmatige Inseminatie Donor). Ik ben benieuwd hoe dominees uit verschillende kerken hierover denken? Mijn vraag komt voort uit onze eigen situatie met kinderloosheid. Ik weet dat er een vraag eerder is gesteld, hier heeft één dominee antwoord op gegeven. Deze heb ik al gelezen.


Antwoord

Onderstaand antwoord is van ethicus Johan Boeijenga. Hij geeft het standpunt weer zoals er in de gereformeerde gezindte over KID wordt gedacht.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/24241/kind-via-donorsperma/

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
Leanne123
20-06-2017 / 15:33
Interessante timing, deze vraag. Juist nu er de laatste tijd zo vaak artikelen verschijnen over donorkinderen. Lange tijd is er alleen vanuit wensouders gedacht, maar meer en meer ontdekt men wat het met een kind doet wanneer het de helft van z'n afkomst niet kent. Velen hebben flinke problemen.

Natuurlijk is de situatie inmiddels behoorlijk veranderd, anoniem doneren is afgeschaft en ouders wordt bij mijn weten ook niet meer aangeraden het te verzwijgen voor het kind. Maar feit blijft dat het kind tot z'n 16e niet zal weten wie zijn biologische vader is.

Kinderloosheid is een heel groot verdriet waarvan buitenstaanders nooit echt in zullen kunnen voelen hoe dat is. Wel lijken me bovengenoemde dingen zeker belangrijk om in de overweging mee te nemen.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Onreine dieren

Hoe komt het dat Handelingen 10 zo divers wordt uitgelegd? Sommigen geven aan dat het er hier over gaat dat onreine dieren nu ook gegeten mogen worden, maar anderen beweren dat het hier gaat over dat ...
8 reacties
19-06-2013

Friemelen van dochtertje

Graag zouden wij wat tips willen hebben over hoe wij het beste met onze, op een na jongste, dochter (6 jaar) om kunnen gaan. Het is namelijk zo dat zij vrijwel elke avond in slaap valt door zichzelf t...
Geen reacties
19-06-2013

Het is niet gezond als een kind een kind blijft in de genade, maar is de prediking ook niet van invloed hierop?

Het is niet gezond als een kind een kind blijft in de genade, maar is de prediking ook niet van invloed hierop?
Geen reacties
19-06-2008
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag