Leuke jongen blijft leuk

C. M. Chr. Rots - de Weger / 7 reacties

Vraag

Een paar jaar geleden was ik verliefd op een jongen waar ik goede vrienden mee was. Na een tijdje kwam ik erachter dat dat ook wederzijds was. We hebben toen samen besloten om nog een tijdje met verkering te wachten omdat we toen nog erg jong (16 jaar) waren, vonden we. Nu is het een paar jaar later en ondertussen heb ik me vooral gefocust op school en mijn opleiding. Mijn gevoelens voor hem werden minder maar we zijn wel altijd goede vrienden gebleven.

Maar nu, sinds een paar maanden, merk ik dat ik hem weer steeds leuker ga vinden. We spreken elkaar nog wel regelmatig, maar wel minder dan eerder. Ik weet niet wat hij nu van mij vindt en ik vind het best moeilijk er met hem erover te hebben. Ik kan nu niet aan hem merken of hij mij leuk vindt. Toen hij een paar jaar geleden verliefd op me was, was dat duidelijk merkbaar. Maar nu dus niet. Ook is hij erg druk met zijn werk en opleiding. Ik weet niet of hij er überhaupt mee bezig en aan toe is. Wat kan ik het beste doen?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Beste vraagsteller,

Al die jaren zijn jullie bevriend gebleven, ook toen de eerste verliefdheid overging in vriendschap. Wel, jullie hebben allebei een ontwikkeling doorgemaakt waarbij studie en opleiding centraal staan en/of stonden. Nu echter wil je weten of hij nog gevoelens voor jou heeft die vèrder gaan dan vriendschap. Als ik jou was zou ik het hem gewoon vrágen, pratend vanuit je eigen gevoelens die wél (opnieuw) verder gaan. Durf je dat niet, schrijf hem dan een brief. Of wacht tot Valentijnsdag.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
7 reacties
Droppie
Zeg gewoon: I love you
Ellenoor
Zelfs als hij op dit moment niet verliefd is, kan dat weer opbloeien als jij laat merken dat je toch meer wilt. Misschien ook niet, maar daar zul je niet achter komen als je zelf blijft afwachten.
arendine
Oude liefde roest niet..
Johannes77
Speel gewoon open kaart. Mocht het niet wederzijds zijn dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En kun je verder met je leven. Het is beter een blauwtje te lopen door iemand gevraagd te hebben, dan om nooit een blauwtje te hebben gelopen omdat je nooit tegen iemand je gevoelens kenbaar gemaakt hebt.
Huisje_op_de_hei
Volgens mij zit er inderdaad maar een ding op. Maak contact met die jongen en vertel hem waar je mee rondloopt. Met verliefde gevoelens is niets mis volgens mij. Tenzij de ander niet vrij is. Dan zijn de gevoelens niet op zijn plek.
Ik heb op deze website van Alie-Hoek van Kooten (ook panellid) geleerd dat verliefdheid een half jaar tot twee jaar kan duren waarna het over gaat. Dat kan ook opluchting geven dat verliefde gevoelens weer over kunnen gaan!

Maar als jij die gevoelens hebt en hij is vrij dan is er toch niets schandelijks aan dat je die dan uit? En ja je kunt een blauwtje lopen, wat zeker ook pijn kan doen, maar dan nog heb je niets verkeerds gedaan. Je bent alleen maar eerlijk en dapper door het te uiten. Niets mis mee.
kip
bij mij kwam heel wat volk om mij......heb ik nooit wat aan hoeven doen
er kan er maar 1 je hart hebben
al zijn ze allen lief en aardig.

een jongen die een meisje wilt
die gaat daar toch achteraan?????

die loopt toch zn benen......
Nova
Lieve vragensteller.
Waarom vraag je niet of hij samen met jou een keer wil daten/uitgaan.
Dan kom je er meestal vanzelf achter of hij je leuk vind.
Als je hem vooral tegenkomt jn een vriendengroep dan is het moeilijker om te peilen wat hij voor je voelt.