Tijd maken voor God

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Het schooljaar is weer begonnen en ik heb het echt ontzettend druk. Dit is niet omdat het een nieuwe studie is (ik zit in de tweede op hbo), maar omdat het echt enorm veel is. Als ik wil kan ik altijd wel bezig zijn met school. Naast school heb ik nog activiteiten als koor, jv en werk en ik wil geen van allen opzeggen, omdat het echt ontspanning voor me is. Nu merk ik echter dat ik heel weinig tijd overhoud voor persoonlijk contact met God, terwijl ik er in de vakantie wel veel mee bezig was. Heeft u concrete tips hoe ik, door alle drukke dingen heen, toch tijd kan maken voor God?

Antwoord

2 reacties
Pos
Een standaard tijdstip inlassen misschien? Elke ochtend van 6 tot 7 uur? Een mooi dagboek aanschaffen? Kaarsjes aandoen op je slaapkamer en gezellig even luisteren naar God? Even uitwaaien op het strand?
Sammie2016
Hi,

Dagelijks de Bijbel lezen is absoluut aan te raden. Hiermee voed je je geest met kostbare woorden van onze Schepper, in Psalmen staat ....
Ps 1 Gelukkig+ is de man* die niet in de raad der goddelozen heeft gewandeld,+
En op de weg der zondaars niet heeft gestaan,+
En op de zetel der spotters niet heeft gezeten.+
2 Maar zijn lust is in de wet van Jehovah,+
En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.+
3 En hij zal stellig worden als een boom, geplant aan waterstromen,+
Die zijn eigen vrucht geeft als het de juiste tijd ervoor is+
En waarvan het gebladerte niet verwelkt,+
En al wat hij doet, zal gelukken.

succes