Onder de zonnebank gaan

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 23-10-2004| 00:00

Vraag

Ik ben van mezelf erg wit en heb een dikke huid. Ik word ‘s zomers altijd wel bruin, maar na een paar weken is het weg. Nu ga ik één keer in de maand onder de zonnebank. Zo word ik niet zo heel wit. Het probleem is vaak, dat mensen zeggen dat als ik wit ben, ze vragen of ik ziek ben, etc. Ik vind deze vragen storend en vaak erg vervelend. Ik ben van mezelf best wel onzeker en door die vragen ga ik me nog witter voelen, bij wijze van spreken. Ik zit een beetje met het probleem: mag je vanuit Bijbels oogpunt zo af en toe onder de zonnebank gaan. Ik moet zeggen, dat ik als ik iets bruiner ben, me wel leuker voel. Maar is dit niet puur ijdelheid? Mag je dit vanuit bijbels oogpunt doen?


Antwoord

Inderdaad is het zo dat als mensen steeds tegen je zeggen dat je er wit uitziet, dat je je dan bijna ziek kunt gaan voelen. En als je er wat bruiner uitziet, dan voel je je gewoon veel beter. Ik zou niet weten waarom je dan niet onder de zonnebank zou mogen gaan (uiteraard met inachtneming van de daarvoor geldende regels zodat het je gezondheid geen schade doet). Je maakt toch van iets gebruik wat ook op een natuurlijke wijze in de schepping aanwezig is.    

Alie Hoek-van Kooten

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
998 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Schuldgevoelens over zondig verleden

Ik ben al wat ouder, gedoopt en belijdenis gedaan. Na een diepe geestelijke crisis de kerk de rug toegekeerd. Toen heb ik me schuldig gemaakt aan een zondig leven. Dat ligt nu achter mij, maar de schu...
3 reacties
23-10-2014

Genoeg verdriet gedaan

Ik woon bij m’n moeder en tante en heb mij heel wat jaren misdragen: niet naar de kerk gaan, niet bidden en niet gehoorzamen. Misschien uit teleurstelling dat m’n vader niet meer thuis woont. Op een g...
Geen reacties
23-10-2020

Ochtendgebedje zingen voor jonge kinderen

Met mijn zoontje wil ik ook ‘s morgens graag een ochtendgebedje zingen. Kent u ochtendgebedjes voor jonge kinderen? Graag ook met melodie.
8 reacties
23-10-2020
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag