Droge, gevoelige huid

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vrij droge, gevoelige huid en op mijn neus heb ik veel last van meeëeters. Soms zie ik allemaal piepkleine druppeltjes. Wat is dit, wat kan ik hier tegen doen en welke gezichtscreme raadt u aan?

Antwoord

Voor een droge huid wordt een vette creme of zalf geadviseerd. Voor meeëters in het kader van acne bestaat er een crème dat werkt. Laat het even aan je huisarts zien. De druppeltjes op je neus: is dat zweet of is het vettig? In het laatste geval kan het wat talg/vet zijn.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

acnehuidmedisch