Amelogenesis imperfecta en achalasie

drs. G.H. Hoek / Geen reacties

Vraag

Is er verband tussen amelogenesis imperfecta (afwijkingen van het tandglazuur) en achalasie (zeldzame slokdarmaandoening)?

Antwoord

Mij is dit verband niet bekend. Het is wel zo dat frequent terugkomen van voedsel en maagzuur aantasting van het tandglazuur veroorzaakt. Dit is echter géén amelogenesis imperfecta.

Amelogenesis imperfecta is namelijk een ontwikkelingsstoornis van de tand of kies waarbij de afwijking vanaf de doorbraak aanwezig is.

Met vriendelijke groet,
Drs. G. H. Hoek, tandarts

Lees meer artikelen over:

medischtandarts