Herkenning van echtpaar in de hemel

Dr. C. A. van der Sluijs | Geen reacties | 04-04-2007| 00:00

Vraag

Er zijn al wat vragen gesteld over herkenning in de hemel. Met de antwoorden werd ik heel wat wijzer. Maar wat betreft het bestaan van het huwelijk wordt altijd geciteerd uit het antwoord van Jezus op de strikvraag van de Sadduceeën (vrouw met zeven mannen). Er wordt in de hemel geen huwelijk voltrokken. Maar in die geciteerde tekst staat het in de toekomende tijd “wordt niet... uitgegeven”. Er worden mijns inziens dus geen nieuwe huwelijken gesloten, maar of dit betekent dat ook al bestaande huwelijken niet meer aanwezig zullen zijn? Zegt de Bijbel hier iets over?


Antwoord

Geachte vraagsteller,

Nee, daar zegt de Bijbel niets over. Maar als de bruidsgemeente haar Bruidegom zal herkennen, waarom zou dit dan niet gelden voor het in Christus verbonden bruidspaar en echtpaar? Overgeestelijkheid is ongeestelijkheid, gelijk op de aarde alzo ook in de hemel. Amen.
 
Vriendelijke groet,
Ds C. A. van der Sluijs

Lees meer artikelen over:

hemelherkenning in hemel

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Dr. C. A. van der Sluijs

  • Geboortedatum:
    14-09-1942
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
174 artikelen
Dr. C. A. van der Sluijs

Bijzonderheden:

Bekijk ook:


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Als God almachtig is...

Als God almachtig is had Hij toch ook zonder het sterven van Jezus ons onze schulden kunnen vergeven?
Geen reacties
04-04-2003

Gestorven door en aan de wet

Aan dominee Simons. Uw lezing over "gestorven door de wet en aan de wet" heb ik gehoord. Ik vond het erg mooi en leerzaam. Dat versterkte het besef van de rechtvaardiging enkel en alleen in en door Ch...
Geen reacties
04-04-2012

Slokdarm-maag-darmen

Als ik koffie of thee drink, heb ik een vervelend gevoel in mijn slokdarm. Bij het eten heb ik daar geen last van. Misselijk ben ik ook niet. Wel af en toe wat pijntjes links en rechts onder in de bui...
Geen reacties
04-04-2013
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag