Oude kapotte Bijbels

Ds. P.D.J. Buijs | Geen reacties | 13-10-2006| 00:00

Vraag

Wij hebben een aantal oude kapotte en gammele Bijbels, maar om nu een Bijbel weg te gooien is ook zo wat. Wat moet je met onbruikbare bijbels doen?


Antwoord

Beste lezer,
 
Ik geef daar een persoonlijk antwoord op, omdat we in dit verband daar moeilijk een Bijbels voorschrift voor kunnen noemen. Het kan een goed teken zijn als een Bijbel onbruikbaar is geworden - hij kan letterlijk stuk gelezen zijn! Beter zo dan wanneer hij als een pronkstuk in de kast staat en niet gebruikt wordt.

Persoonlijk gooi ik nooit een Bijbel weg. Dat is misschien wat gevoelsmatig, maar dat zij zo. Het is toch het Woord van God dat eten en drinken voor je was en waaruit je, als het goed is, zegen hebt ontvangen. Dan kun je dat naar mijn gedachte niet bij het oud papier gooien.

Je kunt twee dingen doen:

-hem op een goed plekje bewaren;

-hem naar een boekbinder brengen. Je staat er versteld van hoe mooi oude Bijbels weer gerestaureerd kunnen worden.
 
Met een hartelijke groet,
P. D. J. Buijs

Lees ook: 'Oude bijbels begraven'

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. P.D.J. Buijs

  • Geboortedatum:
    02-11-1961
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Nunspeet
  • Status:
    Actief
212 artikelen
Ds. P.D.J. Buijs

Bijzonderheden:

Bekijk ook:

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Bezinnen op vorming van Nieuwe Testament

Vanuit tekstkritisch oogpunt ben ik mij aan het bezinnen op de vorming van het Nieuwe Testament. Nu zit ik met de volgende vraag: Heeft God ons het Nieuwe Testament zoals wij het kennen willen geven? ...
13 reacties
13-10-2009

Zoon 180 graden omgedraaid

Onze zoon van 21 jaar had ooit last van faalangst, heeft training gehad en is nu 180 graden omgedraaid. Hij is zeer egoïstisch en individualistisch geworden. Hij woont gewoon thuis, wil niet meer mee ...
Geen reacties
13-10-2014

Wedergeboren in Oude Testament

Werden de mensen in het Oude Testament ook wedergeboren? Kregen zij ook de Heilige Geest in zich?
1 reactie
13-10-2011
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag