(...) Ik heb een vermoeidheidsziekte en de laatste tijd verlang ik er naar om ze...

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee loop. Ik heb een vermoeidheidsziekte en de laatste tijd verlang ik er naar om zeker te zijn van mijn bekering. Met vriendelijke groet.

Antwoord

Mijn eerste antwoord op je vraag naar zekerheid omtrent je bekering, zou zijn wat je vindt in antwoord 81 (Heid. Cat. zondag 30). Daar gaat het over drie dingen; maar zekerheid van je bekering krijg je niet door kentekenen van de genade bij elkaar op te tellen. Wel door je radicaal en ongereserveerd te laten vallen in de doorboorde handen van de Heere Christus en zo:

a. Jezelf te mishagen vanwege je zonden;

b. Nochtans te vertrouwen, dat die zonden om Christuswil vergeven zijn en dat ook de overblijvende zwakheid met Zijn lijden en sterven bedekt is en;

c. ook te begeren hoe langer hoe meer je geloof te sterken en je leven te beteren.

Hartelijke groet,
Ds. C. den Boer (em.)