Daten vanwege kinderwens

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben inmiddels 31 en heb nog nooit een langere/serieuze relatie gehad. De laatste tijd krijgen steeds meer vriendinnen van mij kinderen. Ik zou zelf ook graag een gezin krijgen en dit gevoel wordt de laatste tijd steeds heftiger. Daarom ben ik meer aan het daten. Maar is het goed om een man te gaan zoeken omdat je kinderen wilt? Of moet je daar met daten nog niet zo mee bezig zijn?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat is je diepste drijfveer om te gaan daten: een man, een kind, liefde vinden? Heftige vraag, hè? Maar wel een belangrijke, want het maakt nogal wat uit. Als het je om een kind gaat zijn er vandaag-de-dag legio mogelijkheden, ook zònder relatie. Dat bedoel je waarschijnlijk niet, maar een man zoeken ómdat je een kind wilt is dan -mijns inziens- ook niet de goede volgorde. Een man ontmoeten, kennismaken, relatie krijgen, elkaar steeds beter leren kennen, eventueel een verloving en daarna een huwelijk. Dat zou hopelijk een goede basis kunnen geven om sámen een kind in te mogen ontvangen. Dat begìnt dus niet bij een kind willen, maar bij verschillende mogelijkheden benutten om een aardige man te gaan ontmoeten. Bij mij is daten daarbij een van de mogelijkheden. En een kind krijgen betekent óók levenslang moeder zijn, met alle ups en downs waar dat mee gepaard kan gaan... met andere woorden: het is niet iets wat je even dóét. Een stabiele basis van vader en moeder die met elkaar getrouwd zijn hoort daarbij, zodat opvoeding ingebed is.

Verder schrijf je niets over jezelf en het leven dat je nu leidt met werk, vriendschap, enzovoort, dus laat ik het hierbij.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

dating