Kerken in Canada

Ds. J.A. van den Berg / 1 reactie

Vraag

In verband met eventuele emigratie buiten Europa, zijn we ons aan het oriënteren of er in Canada op The Maritimes provincies, dus New Brunswick, Nova Scotia en Prince Edward Island, kerken/gemeenschappen/groepen mensen zitten van de GG(iN) of sterk vergelijkbaar, dus behoudend. Zijn hier kerkmensen (met deze kerkelijke achtergrond) al naartoe geëmigreerd? Het is ons bekend dat er (nog) geen officiële NRC zit aldaar. Maar bij meer gelijkdenkende mensen met die achtergrond zou dat in de toekomst misschien wel tot stand kunnen komen?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Het is mij bekend dat meer mensen in deze provincies gaan wonen. Niet alleen nieuwe emigranten, maar ook emigranten uit het verleden of hun kinderen. Helaas weet ik niet of daar behoudende kerken zijn. Het lijkt me aannemelijk dat er vroeg of laat zulke kerken zullen ontstaan. Mijn advies is om contact te zoeken met kerken in Ontario. Waarschijnlijk kunnen zij meer informatie geven over de huidige situatie. Graag wens ik wijsheid en de leiding van de Heere toe in de te nemen beslissing.

Ds. J.A. van den Berg

Lees meer artikelen over:

Canada
1 reactie
Unionist
In Nova Scotia is een gemeente waar de dominee afkomstig is uit de "Nederlandse" kerken in Ontario: Ds Martin Den Dekker. Je zou daar eens kunnen informeren: https://www.covenanters.ca/ Hij spreekt overigens alleen Engels.