Bijzonder teken bij verlangen naar zendingswerk

Ds. J. IJsselstein / Geen reacties

Vraag

Dag dominee IJsselstein. Hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoord 'Verlangen naar de zending'. U stipt bij punt f heel voorzichtig aan dat God het beter vond om de mens niet alleen te laten. Dat raakt me. Ik bid al lang voor degene met wie ik hopelijk ooit mijn leven mag delen. Ik verlang naar een man met dezelfde roeping. Nu is er iemand in mijn leven met wie ik in het verleden uitgebreide gesprekken heb gehad via de app over geloof en zending. Ik weet dat hij met hetzelfde verlangen loopt om te gaan. Hij is iemand met wie ik graag mijn leven zou willen delen. Nu wil ik daarin God volgen, hoe moeilijk ik dat ook vind en hoe lastig ik het vind om af te wachten.

Afgelopen week bad ik voor hem die God op Zijn tijd op mijn pad brengt. Ik vroeg, als die man het was, of God dan een teken wilde geven; of hij dan zelf contact met me op wilde nemen in de komende week. Nu is het geval dat we elkaar al ongeveer een halfjaar niet geappt hebben, totdat hij opeens deze week appte. Ik schrok eigenlijk van dat appje en realiseerde me na vijf minuten dat ik hierom had gebeden.

Nu worstel ik met de vraag: mag ik dit zien als Gods leiding, of is dit iets wat ik gewoon heel graag wil en daarom ombuig zodat het in mijn straatje past? Niets gebeurt toevallig, maar mocht ik vragen om dit teken? Bij Gideon gaf God een teken, bij Zacharias ook, maar juist als straf… Ik hoop dat u mij hier iets over kunt vertellen.

Antwoord

Beste briefschrijfster,

Sommige dingen moet je niet laten lopen… Vandaar dat ik maar snel op je vraag reageer. Ik hoop trouwens niet dat ‘hij’ dit leest en herkent. Of ja, misschien ook wel :-)

Je vraagt aan de Heere om Zijn Goddelijke leiding. En wat blijkt, je gebed wordt verhoord. Waarom zou het een straf zijn? Als een man van wie je denkt dat hij misschien wel degene is die God op je levenspad wil plaatsen, weer contact met je zoekt? Ik zou de Heere maar danken en een volgende stap zetten. En natuurlijk blijvend vragen om Zijn verdere leiding voor de komende tijd.

En, nog een ding: ik zou maar niet weer gaan appen. Zo kan je elkaar niet echt leren kennen. Maak maar gewoon een afspraak met elkaar om elkaar te ontmoeten. Dat werkt beter. Een beetje durf om die stap te zetten, dat mag best!

Gods leiding toegewenst,
Ds. J. IJsselstein

Lees meer artikelen over:

zending