Lichamelijke gebreken in de hemel of op nieuwe aarde

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Dank voor het antwoord over beeldspraak van de hand en voet die we moeten verwijderen als deze ons verleidt. Maar mijn vraag ging ook over de tekenen in de handen en voeten van Jezus na zijn opstanding. Dat was te zien. Zijn onze mankementen ook te zien in de hemel of op de nieuwe aarde. Mensen die een arm of been moeten missen bijvoorbeeld. Of een ander kenmerk. Is dat ook te zien.

Antwoord

Dat is onwaarschijnlijk. In de hemel en op de nieuwe aarde is het immers volmaakt. Lees ook: 'Het vernieuwde lichaam na de opstanding'.

1 reactie
Jesaja40
Al onze onvolkomenheden zullen er niet meer zijn beste vraagsteller.

Ik begrijp dat u doelt op de beeldspraak van de Messias als Hij het heeft over het afhakken van de hand. De hand hoeft er ook niet van afgehakt te worden. Dat is zo radicaal en het belemmert het goed functioneren.

Die beeldspraak is erop gericht om radicaal en op een grove wijze te breken met kwade praktijken.

Alle schoonheidsfoutjes bij geboorte en misvormingen die de mens door ongeval en ziekte zijn overkomen zullen teniet gedaan worden.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.