Beeldspraak

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In de Bijbel staat dat als je voet je verleidt, of je oog of hand, je deze moet verwijderen. Want het is beter met één oog, voet of hand in het koninkrijk der hemelen in te gaan, dan met beide voeten, handen of ogen in de hel geworpen te worden. Is je opstandingslichaam dan niet gaaf? Het is misschien een rare vraag...

Antwoord

In deze tekst gaat het om beeldspraak. Zie voor verdere uitleg deze artikelen: