Snoepje in de kerk

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Waar komt het snoepje in de kerk vandaan? Een vriend zei dat dit een protestantse gewoonte was, om zich af te zetten tegen de katholieke kerk. Klopt dit?

Antwoord

Dat is te lezen in het artikel 'Snoepje tijdens de preek'.

1 reactie
Davinci83
Naast dat het misschien een eigenaardige gewoonte genoemd kan worden, zal het middel toch ook vaak tot dankbaarheid gestemd hebben.. bijvoorbeeld wanneer tijdens het zingen niet langer de brinta- of knoflooklucht, maar een frisse eucalyptusgeur over je schouders kwam aanwaaien..
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.