Slecht weer gunstig voor SGP

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Slecht weer, vooral veel regen, is bij stemmen gunstig voor de SGP. Mag je God bidden om slecht weer of is dat God verzoeken?

Antwoord

Uw serieuze vraag gelezen met een lach om de mond. Slecht weer bestaat niet. Het weer is altijd goed maar ik ben slecht.

Een echte SGP-stemmer gaat door wind en weer zijn of haar stem uitbrengen. Landbouwers bidden om droog weer omdat er plassen staan op de velden en akkers en zij aan de slag willen. Ik ben korte tijd marktkoopman geweest met regenkleding. Ik hoopte dat het hard ging regenen dat was goed voor de verkoop. Maar die op God vertrouwd ziet niet op de wolken, regen en wind. Dan bent u ongeschikt om te gaan werken in de natuur.

Zojuist heb ik mijn stem uitgebracht in een lieflijk zonnetje. Het gaat in alles zoals God dat wil dat het gaan zal. Ook op deze mooie stemmingsdag tot hiertoe. Moge Hij ons Godvrezende bestuurders schenken is onze bede.

Ds. J. D. Heikamp

Lees meer artikelen over:

SGP