Afwachten totdat God wonder in mij werkt

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Egas. Ik zit met het volgende probleem: ik weet dat ik bekeerd moet worden, maar ik weet niet hoe. Ik bid er wel elke dag om, maar ik ben bang dat mijn gebed om bekering nooit verhoord zal worden. Dat ik niet één van hen ben die door God bekeerd zullen worden. Ik bid wel, maar ga ondertussen op dezelfde voet verder. Ik heb geen berouw over mijn zonden. Ik weet dat alleen God de bekering in mijn hart kan werken. Want ten diepste wil ik helemaal geen bekeerd mens zijn en heb ik de wereld lief. Als het bij mij vandaan moet komen zal het nooit gebeuren. Ik weet ook dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is als ik niet bekeerd word. God is rechtvaardig als Hij mij verloren laat gaan.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe nu verder? U zult vast zeggen, blijf aanhouden in het gebed. Lees in de Bijbel. Ga naar de kerk. Maar wat als ik al deze dingen doe en er verandert niets? Moet ik gewoon afwachten totdat God dat wonder in mij werkt? Ik hoop dat u mij goede raad kan geven.

Antwoord

We hebben van antwoorden van ds. Egas m.b.t. geloof en bekering voor je geselecteerd: