Geen waarde hechten aan burgerlijk huwelijk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wanneer is een huwelijk officieel een huwelijk volgens de Bijbel? Wanneer je voor de gemeente of voor de kerk trouwt? Want Adam en Eva hadden bijvoorbeeld geen gemeente noch een kerk. En in Abrahams tijd was er dacht ik ook niet zoiets als een gemeente met burgerlijke stand zoals wij dat kennen, noch een kerk. Dus hoe en wanneer was hun huwelijk officieel?

Voor mij persoonlijk hecht ik geen waarde aan de burgerlijke gemeente. Immers de gemeente/staat accepteert ook een homohuwelijk, wat God nooit ingesteld heeft. Dus daarin heeft de gemeente voor mij geen gezag. Trouwen voor God in de kerk is voor mij het ware huwelijk. Voor de gemeente puur belastingtechnisch. Maar ik ben wel benieuwd hoe ik dit dus vanuit de Bijbel moet zien.