Coronatest op zondag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik vraag me af of het als christen verantwoord is om je op zondag te laten testen op het coronavirus. Het is noodzakelijk werk, maar het kan in principe ook wel een dagje wachten.

Antwoord

De Heere Jezus ging nog een stapje verder. Hij genas zelfs mensen op de Sabbatdag. Een dag die nog stricter werd nageleefd dan onze zondag. Vier voorbeelden staan daarvan opgeschreven in de Bijbel. De Zaligmaker had dat ook een dag later kunnen doen. Welnu, dan is het antwoord helder.

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

coronaviruszondag