Traagheid en dromerigheid bij autorijden

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge moeder en heb een probleem. Sinds een aantal jaar, eigenlijk sinds ik moeder ben, merk ik dat ik erg traag ben in mijn reageren als ik auto rij. Ik ben dromerig en afwezig en het lijkt wel of ik in een roes zit als ik rij. Mijn reactievermogen is traag. In het dagelijkse leven heb ik hier verder geen last van en sta niet bekend als een traag persoon. Ik heb tot nu toe geen ongelukken gehad en ook geen kleine aanrijdingen. Ik slik geen medicijnen, rook niet. Wat kan de oorzaak zijn van mijn traagheid en dromerigheid? Het is een serieus probleem, ik vind het namelijk gevaarlijk worden.

Antwoord

Uitgaande van wat je schrijft is er sprake van een situatie na een zwangerschap en bevalling. Het is voor jou ook een nieuw probleem, lees ik. Nu is het zo dat in de periode, we nemen meest een jaar, na een bevalling er een ontregeling kan ontstaan van de schildklierfunctie en er kunnen tekorten tot uiting komen van bijvoorbeeld vitamine B12. Het eerste en beste wat ik je kan raden is om dat, middels bloedonderzoek, te laten testen.

Drs. P. C. Hildering