Juichend Christendom of zware kerk

Ds. J. Driessen | Geen reacties | 25-06-2005| 00:00

Vraag

Ik vind het zo vervelend dat de kerk zo verdeeld is. Iedereen denkt het beter te weten. In de Gereformeerde Gemeenten wordt er over het juichend Christendom gesproken. En in de evangelische kerken over die zware kerken.

Ik zit op dit moment nog in de Ger. Gem. maar ik heb me al wel eens afgevraagd of ik daar moet blijven. Er wordt meer de nadruk gelegd op de verloren staat van de mens dan op het verlossingswerk dat in Christus is. Persoonlijk hoor ik liever meer over het verlossingswerk. Christus is toch de Alpha en de Omega?

Daarnaast zou ik niet weten naar wat voor kerk ik dan zou moeten gaan. Ik geloof ook niet in een kerk. Waarom is er toch zoveel verdeeldheid binnen de kerken?


Antwoord

Beste vraagsteller,

Je stelt nogal het een en ander aan de orde in je vraag. Het lijkt me daarom het beste om je te verwijzen naar twee boeken van de Jeugdbond waarin wordt ingegaan op de verschillende zaken die door jou naar voren gebracht worden. Ze zijn verkrijgbaar bij het bureau van de Jeugdbond in Woerden, Postbus 79, 3440 AB Woerden. De titels van deze boeken zijn: "De kerk waarin jij jong bent" en "Over de kerk gesproken".

Bij uitgeverij Groen is verder nog een boek over dit onderwerp verschenen onder de titel: "Eén lichaam, vele leden". Heel goed bruikbaar is ook de brochure van Ds. Meeuse onder de titel "De plaats van de Gereformeerde Gemeenten in de Gereformeerde Gezindte".
 
Heb je wat te lezen in de vakantie!!

Met hartelijke groet,
Ds. J. Driessen

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. J. Driessen

  • Geboortedatum:
    25-07-1939
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
59 artikelen

Bijzonderheden:

Ds. Driessen is op 12-02-2021 overleden.


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Niet hard genoeg werken

Ik heb een fulltime baan, doe vrijwilligerswerk, ga een huisje kopen en toch vinden mijn ouders dat ik niet hard genoeg werk. Wat doe ik verkeerd? In mijn ogen werk ik wel gewoon hard. Of in ieder gev...
Geen reacties
25-06-2024

Roze opblaaskerk

Mijn neef gaat trouwen. Hij is niet gelovig. Hij gaat trouwen in een roze opblaaskerk, een nagebootste kerk met een kruis er bovenop. Wij zijn uitgenodigd om er de hele dag bij te zijn. Ik heb erg vee...
Geen reacties
25-06-2018

Rouwverwerking voor dochtertje

Onze dochter van bijna acht heeft al twee keer het overlijden meegemaakt van een nabij persoon. We hebben er haar zoveel mogelijk bij betrokken: samen gekeken naar de overledene, meegenomen naar de be...
2 reacties
25-06-2013
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag