Steeds meer moedervlekken

drs. A.J. van den Noort / 1 reactie

Vraag

Ik ben een man van rond de 30. De laatste tijd krijg ik steeds meer moedervlekken op mijn gezicht en rug, ze groeien vooral hard (heb er nu zeven bij). Ze zijn ongeveer 5mm doorsnee, behoorlijk fors dus, ze kunnen erg jeuken, en zijn wisselend van kleur. Ze voelen niet hard aan, maar je voelt wel een lichte bobbel. Zelf hou ik erg helemaal niet van om naar de huisarts te gaan, stel dat je daar voor niets komt, sta je mooi voor aap. Wat zou u adviseren?

Antwoord

Beste vragensteller,

Zeker als moedervlekken snel groter worden (en ook nog jeuken en verschillende soorten pigment hebben) is het raadzaam om wel naar de huisarts te gaan. Het is een hele normale vraag aan de huisarts om te vragen om de moedervlekken eens te bekijken.

Drs. A. J. van den Noort

Lees meer artikelen over:

moedervlek
1 reactie
Jeremiah
Ga aub naar de huisarts!