Gesprek gehad met Jehova-getuigen

Ds. W. C. Meeuse / 3 reacties

Vraag

Ik heb een gesprek gehad met Jehova-getuigen, die (in tegenstelling tot andere vragen die hierover gesteld zijn) wel geloven dat Jezus God is, maar Hij is niet de Jehova, Hij is niet van hetzelfde wezen en niet eeuwig, maar later geboren (gebruiken teksten als uit Spreuken 8) maar wel het eerste dat God geschapen heeft. Hoe kan ik hier in een gesprek op in gaan? Ik kom wijsheid tekort...

Antwoord

Het is erg moeilijk om met Jehova-getuigen in discussie te gaan. Zij gebruiken een andere Bijbel (Nieuwe Wereldvertaling van de Heilige Schrift) dan de onze en weten precies welke teksten ze aan moeten voeren om te laten zien dat Jezus Zichzelf tot Zoon van God heeft verklaard. Ze loochenen de drieëenheid van God. Ze willen wel graag dat je een tijdschrift (De Wachttoren) van hen koopt, maar weigeren zelf een folder o.i.d. in ontvangst te nemen.

Ds. W. C. Meeuse

Naschrift redactie: Zie voor meer antwoorden m.b.t. Jehova(h)getuigen het zoekprogramma in de vragenrubriek.

Lees meer artikelen over:

Jehovah's Getuigen
3 reacties
Anoniem_89
Grappig.. precies dezelfde vraag die in mijn gedachten zat een paar dagen geleden..
rvanbeers
www. JG.org voor de offiele site van de Jehova's getuige om zo een beeld te krijgen in hoe zij denken en doen.

Ik vind het persoonlijk erg knap dat ze in weer en wind langs de deuren gaan, alleen de reden waarom is schrijdend. Zij getuigen met wetten, ik getuig liever met een Jezus die in mijn hart woont. Laat bij een evt. gesprek de geest Zijn werk doen en je komt vanzelf tot gesprek
CrA
Ik ga altijd in gesprek met ze. Gebruik dan je eigen Bijbel. Ze loochenen inderdaad de Godheid van Christus. Als tegenwerping gebruik ik dan Mark 2:7 Jezus vergeeft de zonden van de geraakte en Wie kan de zonden vergeven dan God alleen, zeggen de schriftgeleerden? Jezus moet dus God zijn.