Mordechai en Esther

Ds. J.R. Lammers / Geen reacties

Vraag

In het boek Esther staat dat Hadassa de dochter van de oom van Mordechai is. Mordechai en Esther (Hadassa) zijn dus neef en nicht van elkaar. Ik lees echter ook weleens dat Mordechai de oom van Esther is. Ik ben nu een boek over Esther aan het lezen ("Van slavin tot koningin"). Hierin staat ook dat Mordechai de oom van Esther zou zijn. Wat zou daar de verklaring voor kunnen zijn?

Antwoord

Mordechai was de pleegvader van Hadassa (de andere naam voor Esther). Hadassa is de dochter van zijn oom en dus zijn nichtje. Hij had haar bij zich in huis genomen toen haar ouders overleden waren.

Ds. J. R. Lammers