Vriend is ontzettend bang dat hij me verliest

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 07-03-2005| 00:00

Vraag

Soms kan ik heel bang worden! Ik heb verkering, maar mijn vriend is ontzettend bang dat hij me verliest! Hij zegt wel honderd keer als ik bij hem ben: ik blijf van je houden hoor en zul je me nooit vergeten?! Soms kan me dat zo benauwen! Is dat wel een gezonde reactie?

Ik vind het ook best moeilijk om te bepalen of dit de jongen is waar je je hele leven mee verder wil. Ik hou ontzettend veel van hem en ik ben blij als ik hem weer kan zien. Ik mis hem altijd ontzettend, maar is dat genoeg?! Je hoort tegenwoordig zoveel van echtscheidingen, etc.


Antwoord

Je vraag bestaat eigenlijk uit twee delen: Het is heel erg vervelend als iemand op deze wijze zo'n dwingend beslag op je legt. Dat staat een ontspannen leren kennen van elkaar echt in de weg. Op deze manier oefent je vriend voortdurend druk op je uit. Als je een verkering echt uit wilt hebben, dan moet je dit doen. Daar krijgt iedereen het benauwd van. Je vriend moet het ook een beetje over durven geven en moet vertrouwen in je durven stellen.

Wat betreft het tweede deel van je vraag. Niemand krijgt van te voren de garantie dat het verder een leven lang goed zal gaan. Wel is het zo dat als twee mensen die om elkaar geven en zich blijvend willen inzetten voor elkaar, respect hebben voor elkaar, elkaar trouw willen helpen en bijstaan zoals het huwelijksformulier zo mooi zegt, dan kan het bijna niet misgaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
998 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Naar tentoonstelling Dode Zee-rollen geweest

Aan de Herziene Statenvertaling. Een paar maanden geleden ben ik bij de tentoonstelling geweest over de Dode Zee-rollen. Nadat ik meer gelezen had over deze rollen en ik meer open sta voor tekstvariat...
Geen reacties
07-03-2014

Christelijk geloof geprobeerd

Via het net (Geenstijl onder andere) ben ik in aanraking gekomen met deze website. Ik lees wel eens mee met de vragen en kom dan eigenlijk vaak hetzelfde tegen. En als ik eerlijk ben moet ik bij sommi...
5 reacties
07-03-2013

Verjaardagen vroeger nooit gevierd

Misschien een hele vreemde vraag. Maar ik weet er geen raad mee en weet niet goed hoe ik het moet interpreteren. Ik kom uit een gezin van drie kinderen. Nu werden onze verjaardagen vroeger nooit gevie...
2 reacties
07-03-2011
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag