Lastige tampon

drs. N. Wolswinkel | 1 reactie | 13-04-2011| 10:14

Vraag

Ik kan heel erg lastig een tampon eruit krijgen. Erin gaat prima, alleen eruit doet best heel zeer, vooral het laatste stukje als hij door de opening moet. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?


Antwoord

Heb je de kleinste maat tampon? Zo ja, dan is er niet veel aan te doen dan maandverband dragen. Wellicht ben je nog maagd. Wanneer je eenmaal seks gehad hebt, en zeker na een bevalling, zijn dit soort problemen opgelost.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischtampon

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
    02-02-1957
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
331 artikelen
drs. N. Wolswinkel

Bijzonderheden:

Huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
meisje82
14-04-2011 / 11:20
Wat hier mogelijk aan de hand is , is dat je de tampon te vroeg verwijdert (voorbat hij 'vol' is ). Langer laten zitten is een optie (en lang niet zo vreselijk onhygienisch als gezegd wordt, een paar uur meer mag gewoon, een dag wordt pas problematisch).

Een andere optie is het gebruik van vaseline of uierzalf bij het inbrengen en verwijderen, dit vergemakkelijkt het glijden, gaat pijn tegen en is volkomen onschadelijk.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Kennissen aanspreken met oom en tante

Mijn ouders vinden dat ik ook tegen hun kennissen oom en tante moet zeggen. Dat wil ik niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat niet hoef?
5 reacties
13-04-2026

Op weg naar een christelijk huwelijk (2)

Beste ds. Schalkoort, nogmaals bedankt voor uw antwoord op mijn vraag 'Op weg naar een christelijk huwelijk'. Naar aanleiding hiervan wil ik nog een laatste korte vraag stellen. U zei in uw antwoord: ...
Geen reacties
13-04-2022

Hormonale disbalans

Ik ben al twee jaar geleden met de pil gestopt en daarna netjes ongesteld geworden (dus het heeft niks met pilgebruik te maken). Nu ben ik al twee maanden niet ongesteld geworden, ben ook niet zwanger...
Geen reacties
13-04-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag