Probleem bij christelijke boekhandel

J.M. Strijbis / 3 reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Vorig jaar heb ik (bij een christelijke boekhandel) een Bijbel gekocht. Ik ben een tijd in het buitenland geweest en nu ik terug ben gekomen blijkt dat ik er twee maal voor heb betaald. Ten eerste had ik dat nooit van hen verwacht. Ten tweede reageren ze niet op mijn mails. Ik heb vriendelijk verzocht het geld terug te geven of nog zo'n zelfde Bijbel toe te zenden. Ik wil hun naam niet besmeuren want zo ben ik niet, maar ik weet niet wat ik nu moet doen. De Heere weet hoe het zit. Als zij niet reageren, krijg ik toch het vermoeden dat zij niet zo christelijk zijn als ze beweren. Wat moet ik nu doen?

Antwoord

Ha vragensteller,

Dat is een lastige situatie. Toch kan mijn antwoord heel kort zijn. Ga met je betaalbewijzen naar de winkel en leg het ze nog één keer voor. Vaak helpt dat beter dan mailen en/of bellen. Hopelijk lukt het je om een 'deal' te maken.
Zo niet, lijd dan maar liever schade. Dat zegt dan meer van hen dan van jou.

Groetjes,
J. M. Strijbis

3 reacties
Race406
@vraagsteller: Normaal gesproken is het zo dat als je iets koopt je 1 x contant betaalt of gewoon 1x pint. Is het met incasso gegaan dan heb je toch de bewijzen?
Het kan ook gewoon zijn dat de boekhandel er echt van overtuigd is dat zij gelijk hebben. Ook dat zijn mensen... En voor een paar tientjes zal een boekhandel zijn naam echt niet op het spel zetten hoor!
jarima
@vraagsteller: Heb je ook al bij andere boekhandels gekeken of de prijs klopt?
Het gebeurt ook wel eens dat een boekhandel onder de adviesprijs gaat zitten. Dan lijkt het net dat je teveel betaalt hebt. maar als die chr. boekhandel adviesprijs rekent zit hij goed, zit hij hoger, ga dan daarmee naar die desbetreffend boekhandel toe met bewijzen. Evt. adviesprijzen kun je ook bij de uitgever van de Bijbel vragen.
Annet76
Het is natuurlijk niet zo dat je, wanneer je mailt dubbel te hebben betaald, zomaar je geld teruggestort krijgt. Als het zo eenvoudig was, dan roept dat nog grotere vraagtekens op.
Handiger is het je afschrijvingsbewijs mee te nemen en dan persoonlijk laten zien dat je dubbel hebt betaald en ik weet haast zeker dat het dan in orde wordt gemaakt.
Verwachten dat je met een 'eenvoudige' mail de zaken kunt afwikkelen lijkt me erg kort door de bocht.