Na de geboorte van ons tweede kind ruim twee jaar geleden, heb ik de eerste dag ...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Na de geboorte van ons tweede kind ruim twee jaar geleden, heb ik de eerste dag van de menstruatie een pijnlijk drukkend gevoel bij mijn vagina en de menstruatie is ook heftiger als voorheen. Wat kan dit zijn?

Antwoord

Waarschijnlijk toch een verandering in de anatomie/functioneren van de baarmoeder. De boel is flink opgerekt geweest. Wanneer de cyclus regelmatig is, het beeld niet verandert, al twee jaar zo stabiel is, er geen andere klachten zijn, bijvoorbeeld met seksueel contact, er geen vreemde afscheiding is, lijkt er weinig ernstigs aan de hand.

Wanneer je er veel klachten van hebt is de pil soms een oplossing, maar ik weet niet hoe je daar tegenover staat.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch