God EN DEN Vader

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Kolossensen 3:17. Er staat hier God EN DEN Vader. Maar God is toch DE Vader? Wat wordt hier bedoeld, of waarom wordt het zo gezegd?

Antwoord

God en den Vader. “Den” is een ouderwetse uigang, net als des=van de. Er is dus geen verschil in den of de. God is de Vader. Maar omdat Paulus het in dit vers ook heeft over de Zoon noemt hij God en de Vader niet als twee apartheden maar als een eenheid. Hij belijdt net als heel de christelijke kerk God als de drieënige God.

Ds. A. J. Schalkoort