NFP-cursus gevolgd

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij hebben een tijd geleden de NFP-cursus gevolgd. Natural Family Planning, oftewel je weet heel nauwkeurig wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet. Eigenlijk zou iedereen dat moeten volgen als voorbereiding op het huwelijk. Of desnoods in het huwelijk als voor het huwelijk niet meer kan. Vindt u ook niet?

Antwoord

Ieder stel heeft zelf een eigen verantwoordelijkheid voor de invulling van de gezinsvorming. Het een past nu eenmaal beter bij dit stel en het andere weer beter bij dat stel. Fijn dat jullie dit zo’n goede methode vinden. In ieder geval is het belangrijk dat er geen methoden/middelen gebruikt worden die inwerken nadat er bevruchting heeft plaatsgevonden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

gezinsvormingNFP