Gebed uittypen en voorlezen

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Het gebed is de sleutel voor een levende relatie met God. Ik verlang naar een goede, levende relatie met God, waarin ik al mijn vragen, gedachten en gevoelens kwijt kan. Maar altijd op het moment dat ik tot God wil gaan bidden kan ik de woorden niet vinden, dwalen mijn gedachten af en wordt het een standaard gebed waarin ik niet heb gebeden voor de dingen die ik wilde zeggen. Het helpt mij vaak dingen op te schrijven. Is het God onterend als ik mijn gebed typ en voorlees? Op deze manier kan ik wel alles uitspreken wat me bezig houdt.

Antwoord

4 reacties
Samanthi
Vertel aan de Heere dat je je zo beter kan uitdrukken. Ik denk ook aan Hizkia die de brieven van de vijand voor de Heere uitspreidde, zo kun jij ook je eigen gebed voor de Heere neerleggen of voorlezen.
Rembrand
Wanneer je bezig bent met het schrijven van wat er op je hart ligt ben je misschien al aan het bidden. Maar dan op een andere manier dan je hebt geleerd.
hans0166
Het was dan wel voor de publieke gebeden van de voorganger, maar Calvijn was er een voorstander van om op te schrijven.
Om een lijn te houden en niet af te dwalen in oneindige herhalingen en verzuchtingen die het gebed niet per definitie beter maken.
Nooit vergeten; God weet het al.
Zv70
Gelukkig zijn er heel wat gebeden opgeschreven en in de Bijbel terecht gekomen...
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.