Beeld van de nieuwe aarde

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

De nieuwe hemel en nieuwe aarde, daar zal alle lof naar God gaan. Ik heb altijd een beeld ervan dat het net zo zou zijn als in een kerk. Iedereen zit op een plek en zingt en looft de Heere en niets anders. Maar dat is schijnbaar niet zo?! Mijn leraar Godsdienst legde uit dat kinderen kunnen spelen met (wilde) dieren etc. Dat we ook dan allemaal een taak zullen krijgen. Is dat gewoon leven zoals nu dan? Alleen zonder moeite, verdriet, zonde enzo?

Uiteraard heb je dan geen werk meer nodig omdat God zorgt voor je en je geen geld nodig hebt en winkels ook niet. Maar leef je wel gewoon zoals nu? Dus je bent bezig met dingen, wel dingen die geoorloofd zijn natuurlijk, maar je hebt dan wel gewoon contact met andere mensen die bekeerd zijn? Want het zal een nieuwe aarde zijn dus hetzelfde als deze aarde? Ook met verschillende landen en kan je daar naar toe reizen?

Antwoord

Het antwoord is te lezen in de artikelen met de tag 'nieuwe hemel en nieuwe aarde'.