Naakte modellen tekenen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik volg een tekencursus. Daarbij moeten we ook modellen tekenen en dat is soms naakt of pornografisch. Ik heb daar moeite mee. Moet ik dat aangeven bij de cursusleider?

Antwoord

Als je hier moeite mee hebt, waarom zou je dan je geweten geweld aan doen? Je kunt altijd vragen om een vervangende opdracht. Zie verder deze artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/483/bijbel-over-kunst

www.refoweb.nl/vragenrubriek/4066/naakt-en-kunst