Vervolg op Statenvertaling

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ik heb gehoord dat er een nieuwe bijbel uitkomt; een vervolg op de Statenvertaling, alleen in begrijpelijk Nederlands. Klopt dat en zo ja, is die al te koop en wat is dan de naam van die bijbel? Ik bedoel dus niet Het Boek! Graag zou ik dan willen ook weten wie de uitgever van die bijbel is.

Antwoord

Er is een project aan de gang om de Statenvertaling te herzien, d.w.z. wat verouderde woorden vervangen en moeilijke zinnen opnieuw structureren. Er is nu een proefeditie uitgegeven bij Jongbloed van een paar Oud Testamentische en Nieuw Testamentische boeken. Je kunt bij de boekhandel deze uitgave bestellen onder ISBN nummer 90 6539 232 7. Voordat de hele bijbel herzien is zal nog wel een aantal jaren duren.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

Herziene Statenvertaling (HSV)