Het getuigende werk van Gods Geest waar Paulus over spreekt in Rom 8, Zijn Geest...

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Het getuigende werk van Gods Geest waar Paulus over spreekt in Rom 8, Zijn Geest getuigt met onze geest dat wij kinderen Gods zijn. Als je dat getuigenis niet kent, wat dan?

Antwoord

Je hebt zeker onder mijn preek over deze tekst gezeten in Vlissingen?! Als je dat getuigenis niet kent moet je jezelf afvragen of je op een goede manier met de Bijbel bezig bent. De Geest getuigt door het Woord. De Geest is bereid om dat ook in jouw leven te doen. Je mag ook “wachten op de Heere” in heilig verlangen.

Ik zou er veel over kunnen schrijven, bijvoorbeeld over de eerste getuige (ons hart) en de tweede Getuige (de Geest), maar als je wilt kun je over dit onderwerp een hele preek aanvragen aan de CD-man in Vlissingen: 0118-478829. Preek over Rom. 8:16-17. Heb je daarna nog concrete vragen, schrijf gerust een keer terug.

Sterkte!
Ds. C. G. Vreugdenhil