Nieuwe hobby's voor vriend

Ds. M.W. Muilwijk / Geen reacties

Vraag

Hoe stimuleer ik mijn vriend met het ontwikkelen van nieuwe hobby's? Ik zie ertegen op om hem, in ons huwelijk, alleen maar achter het scherm te zien zitten of zich wellicht te vervelen. Zijn er bepaalde deskundigen, boeken, cursussen of testjes waardoor hij geholpen wordt zich te vermaken of waarmee hij erachter komt wat hij leuk vindt of wat zijn talenten zijn?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Beste vragenstelster,

Ik vind dit een lastige vraag. Ik heb eigenlijk een paar wedervragen die je misschien op weg kunnen helpen. Allereerst de vraag: waar komt precies je vraag vandaan en waar de stress dat je bang bent dat hij zich óf verveelt óf alleen maar achter een scherm zit?

Ten tweede, heb je hem zelf wel eens gevraagd wat hij leuk vindt of wat hij vroeger leuk vond. Je kunt er eens mee beginnen hem dat te vragen:
het lijkt me dat daar toch wel iets uitrolt. Praten is hoe dan ook heel goed, juist in voorbereiding naar een huwelijk.

Ten derde zou je het ook je aanstaande schoonouders kunnen vragen. Uiteindelijk kun je er eerst het beste zelf samen uit proberen te komen.

Aan boeken, cursussen of deskundigen kan ik je niet helpen: maar op internet kun je vast wel iets vinden. Ik zelf vond iets toen ik ‘interessetest’ bij www.google.nl intikte. In elk geval succes gewenst.

M. W. Muilwijk

Lees meer artikelen over:

vrijetijdsbesteding