(...) Ik ben paar keer met hem uitgeweest, maar wat hij voor mij voelt voel ik n...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een jaar geleden is mijn (langdurige) relatie plotseling verbroken omdat mijn ex een ander had. Dat was echt vreselijke periode. Ik ben vertrouwen in jongens voor groot deel kwijtgeraakt, omdat ik degene was die alle schuld kreeg en dus het zwarte schaap was. Nooit had ik iets aan hem gemerkt!! Nu, een jaar later, is er jongen stapelgek op mij (mijn ex is intussen getrouwd). Ik ben paar keer met hem uitgeweest, maar wat hij voor mij voelt voel ik niet voor hem. Ik heb hem dat ook duidelijk gezegd. Ik heb een paar keer een duur cadeau van hem gekregen en ook nu weer met m’n verjaardag. Het liefst zou ik dat teruggeven, maar dat wil hij niet. Ook al zeg ik erbij dat ik niet van hem hou en het daarom niet aan wil nemen. Hij blijft ook sms’en, bellen, kaarten sturen. Als ik duidelijk zeg wat ik van hem vind, is het een poosje wat minder, maar daarna begint het weer. Ik heb gevraagd of we gewoon vrienden kunnen zijn, maar dat is eigenlijk niet mogelijk omdat hij toch iedere keer weer vraagt of ik verder met hem wil. Zo voel ik me bijna gedwongen en kan ik niet op vriendschappelijke manier met hem omgaan. Dit vind ik erg jammer, maar misschien is het toch beter om contact dan helemaal te verbreken? Wat is uw advies?

Antwoord

Ik heb een beetje het gevoel dat je je boosheid op de vorige jongen nu een beetje wreekt op deze jongen. Je schrijft immers ook dat je het vertrouwen in jongens voor een groot deel bent kwijtgeraakt. Is dat wel helemaal eerlijk? Ik vind deze jongen wel een echte volhouder. Ook niet aardig van je om het cadeau te willen teruggeven. Waarom ga je niet eens gewoon met hem praten? Als je met een jongen omgaat, heb je toch nog niet meteen verkering met hem. Toe, geef jezelf en hem een kans om elkaar wat beter te leren kennen. En sluit voor jezelf niet bij voorbaat alle wegen meteen al af omdat je zo’n nare ervaring hebt gehad.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

relaties