Hoe weet ik dat zij de ware is?

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Hoe weet ik wie de juiste vriendin is voor mij? Ik zoek namelijk iemand met wie ik God kan dienen, dat is voor mij het belangrijkst. Nu ik contact heb met een meisje, hoe weet ik dat zij de ware is?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe weet je of het meisje, waar je contact mee hebt, de ware is? Heel simpel: door haar steeds beter te leren kennen. En dat doe je door met haar te praten over van alles en nog wat. Ja, ook over serieuze dingen zoals je visie op het leven ofwel je geloof!

Je zoekt iemand met wie je God kunt dienen, schrijf je. Vraag haar mee naar de kerk en je hebt waarschijnlijk meteen een gesprek over het dienen van God. Leer haar (steeds) beter kennen door ook samen met haar dingen te ondernemen die jullie interesse hebben, zoals sport, museumbezoek, wandelingen maken, etc. Ontdek wat zíj leuk vindt en of dat bij jóú past!

Maak het niet te ingewikkeld allemaal, maar luister en observeer goed. Je merkt dan snel genoeg of iemand bij je past en of je sámen verder wilt met nadere kennismaking.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

de ware