Kinderen uit vorig huwelijk niet welkom

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds een aantal jaar een nieuwe vriend. Ik heb twee kinderen uit een vorig huwelijk. Met de kinderen en mijn vriend gaat het heel goed, maar mijn schoonfamilie wil niet dat mijn kinderen mee op feestjes komen. Ze zeggen: het zijn vreemden. Dit doet pijn in mijn hart. Hoe moet ik reageren?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een lastige vraag stelt u, want hoe gáát u reageren naar uw nieuwe schoonfamilie? U kunt proberen om met hen in gesprek te gaan, of uw vriend vragen om dat te doen. Ook kunt u wèg blijven als uw kinderen niet welkom zijn. Maar er van úitgaan of verwachten dat de familie naast u meteen ook iets voelt voor uw kinderen is niet erg logisch. Net zoals ú eerst een ‘vreemde’ was, zijn zij het ook. Tact en wijsheid wens ik u dus toe bij alle mogelijkheden die er zijn in de omgang met nieuwe familieleden die hun eigen normen en waarden hanteren.

Uw kinderen echter ‘ontkennen’ door ze niet te wíllen zien en ontvangen is op termijn geen optie. Geef allen dus gelegenheid elkaar beter te leren kennen, misschien door eerst maar eens de familie bij ú te ontvangen, waar de kinderen zéker thuishoren!

Marijke Rots