Verliefd op onbereikbare mannen

C. M. Chr. Rots - de Weger | Geen reacties | 23-07-2024| 12:47

Vraag

Ik weet niet beter dan dat ik altijd alleen smoorverliefd wordt op mannen die, om welke reden dan ook, onbereikbaar zijn voor mij. En compleet buiten mijn bereik. Ik heb nog nooit een relatie gehad en eigenlijk zou ik best graag willen weten hoe dat is: je diep verbonden voelen in liefde met een man die intiem met je wil zijn en er voor je is. Ik weet niet eens hoe het voelt als een man je zoent...

Waarom word ik nooit eens verliefd op mannen die wél bereikbaar zijn? Ik heb mezelf een keer gedwongen om verkering te hebben met een bereikbare man die wel interesse had in mij. Ik heb het niet langer dan twee weken vol gehouden; ik vond er echt helemaal niks aan. Hij was zo ontzettend passief en afstandelijk in de relatie. Ik moest achter hem aanlopen voor een beetje aandacht. Was dit het nou? Toen ik het uitmaakte reageerde hij ook amper... alsof hij het niet zo erg vond.

Heel veel vrienden en familieleden hebben inmiddels wel hun partner gevonden en sommigen hebben ook al kinderen gekregen. Soms zie ik mijn nichtjes met een verliefde blik naar hun man kijken. En die kijken dan verliefd terug. Hoe doen ze dat toch? Wat doe ik verkeerd? Alsof God zegt: zij mogen het wel, maar jij mag niet…

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe krijg je nu een relatie, lijk je te vragen. Nou, in ieder geval níét door onbereikbare dingen te willen najagen! Wellicht is het voor jou goed om een beetje afstand te nemen van je eigen ‘verlangen’ waar je nogal op gefocust lijkt. Zorg, dat je het góéd hebt in je werk, je studie, je hobby, je sport of waar je je tijd ook maar aan besteedt. Ànderen (vriendinnen, bijvoorbeeld) hebben hún leven, jij het jouwe. En wie weet ontmoet je dan op een goed moment wel een aardige man die de moeite waard is om nader te leren kennen. Ik hoop het voor je, want forceren is níét de manier! Dat levert alleen maar negatieve gevoelens op die je niet verder helpen. Oren en ogen open, dat wel. En óók: niet te veel naar anderen kijken, want -zoals het gezegde luidt- het gras van de buurman is altijd groener. Het gaat om jóu, niet om vriendinnen, nichtjes of andere dames. Mèt of zónder een man in je leven. Kijk naar wat je hebt en naar wat je kunt: dan krijg je een andere uitstraling, ook naar het ‘andere geslacht’!

Marijke Rots

Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.