Contact opnemen met jongen of afwachten

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik vind een jongen super leuk! Maar ik twijfel gewoon heel erg of het voorbestemd is. Ik heb al een paar keer om een teken gevraagd, maar ik vind het ook heel lastig om dan te weten wanneer ik een antwoord van God heb gekregen. Hoe moet ik nu verder? Contact opnemen of afwachten… wat juist zo ontzettend moeilijk is?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Afwachten of tóch actie ondernemen... ja, dat is altijd een vraag! En je dan ook nog bedenken wat een teken van God zou kunnen zijn en hoe of wanneer je dat krijgt. Beste meid (ik neem aan dat je een meisje bent), als je verliefd bent wil je natuurlijk snel en veel aandacht van ‘hém’. Maar ja, zo werkt het helaas niet als vanzelfsprekend. Het is goed om elkaar beter te leren kennen en dáár aandacht aan te besteden. Misschien gewoonweg maar eerst door te wéten waar hij woont, wat hij doet, welke hobby hij leuk vindt. Dat soort dingen. Nee, niet door hem te gaan stalken, want dàt gaat tegen je werken. Maar vraag eens een vriendin, die hem kent. Of een broer van jou, van hem. Heel simpel.

Een teken van God? Oren en ogen open, want het kàn weleens zo zijn dat je iets héél anders verwacht dan dat je ontvangt! Er komt géén briefje uit de hemel, zoals weleens gezegd wordt, maar bid en dank voor dat wat je wél krijgt want God geeft wél mensen om je heen! Onderneem je dan toch zelf ook actie? Tja, dat hangt er vanaf, maar het is wel handig als híj ook jóu opmerkt, denk ik. En wellicht heb je ook al van alles gedaan in de tijd die zit tussen jouw vraag en mijn reactie. Verliefd zijn is leuk, met kriebels en al. En ook soms een beetje stressvol, dat hoort erbij!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
MilkyWay
Een goed antwoord van mevrouw Rots.
Het is goed dat je om Gods zegen vraagt, maar het blijft nog altijd: bid en werk. En in dat werken mag je Gods zegen verwachten.

Ik zou in ieder geval niet te lang in onzekerheid blijven leven. Dat heb ik zelf ook gedaan, en daar heb ik lang de vruchten van geplukt.