Straf voor verbreken belofte

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een belofte gedaan aan God dat ik iets niet zou doen en als ik het toch zou doen heb ik gezegd dat God mij een zeer zware straf mocht geven. Ik heb deze belofte toch verbroken. Ik heb gevraagd om vergeving en wil de belofte nu alsnog waar gaan maken. Maar is het zeker dat ik de straf krijg die ik heb aangevraagd bij verbreking van de eerste belofte?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Beste vraagsteller. Je hebt een verkeerd beeld van God. Hij is geen slavendrijver die ons afrekent op onze tekortkomingen en niet nagekomen beloften. In het geloof gaat het maar om één ding: geloven wij in de Heere Jezus Christus als onze persoonlijke Verlosser en Zaligmaker. Zo ja, dan zijn onze zonden vergeven en daar komt God nooit meer op terug. Zo nee, dan moeten we ons per direct bekeren en om vergeving vragen. Zie voor meer uitleg deze artikelen: