De Heere tegemoet in de lucht

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Er zijn veel opvattingen over de wederkomst van Christus en opname van de gemeente. Eigenlijk wordt hier vrijwel nooit over gepreekt in de kerken. Ik was me er nooit van bewust dat er dus voor de wederkomst een opname van de gelovigen zal zijn. Je wordt ‘weggerukt’ en mensen om je heen zijn je dan ineens kwijt.

Ik word onrustig en angstig van deze gebeurtenis. Ondanks dat ik God mag (leren) kennen, lijkt me dit heel eng om mee te maken. Zullen bepaalde dan ineens kwijt zijn en wat als zij niet opgenomen worden en verder moeten leven zonder te weten waar familieleden zijn? Kan een dominee hier een Bijbelse uitleg over geven?

Antwoord

In de vragen en antwoorden over het thema 'Opname van gemeente' kun je alles daarover lezen.

1 reactie
Tonny
https://www.refoboek.com/webshop/2ehands-boeken/theologie/-diversen/detail/29328/vreugdenhil-ds-cg---zie-ik-kom-haastig-1.html

Bovenstaand boek is geschreven door een gergem- dominee en behandelt o.aa. dit onderwerp.

https://www.prekenweb.nl/preek/19622

Hier een preek van dezelfde ds over de opname van de gemeente. Dat is de reformatorische visie.

Onderstaand een filmpje met de visie die binnen evangelische gangbaar is, en waar ze op baseren dat de christenen voor de grote verdrukking worden opgenomen:
https://youtu.be/1JtwQdW7AFY?si=eFRgtzjTCNzoUkYF

Gods leiding toegewenst in het onderzoeken van Zijn woord. Het belangrijkste is dat je bereid bent om de verdrukking te ondergaan omwille van Zijn naam.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.