Vergeetachtig

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Zeer geachte ds. Van den Brink. Ik heb al uw lezingen beluisterd op Geloofstoerusting. Ze zijn een milde regen, hartelijk dank! Ik loop tegen de 70 en begin vergeetachtig te worden. Daardoor komt het misschien dat ik me niet kan herinneren dat ooit een predikant eenzelfde uitdrukking heeft gebruikt die ik u hoor noemen. Het gaat om het woord “hardnekkig”. Dit heeft voor mij een wat negatieve klank. Denk aan: “uw nek verhard”, een “hardnekkige vlek” die je niet uit de stoelbekleding kunt krijgen of een “hardnekkig misverstand.” Zou u een apart willen uitleggen wat u precies bedoelt met “een hardnekkig  Evangelie” of “de hardnekkigheid van het Evangelie”?

Antwoord

Mogelijk is ds. Van den Brink even vergeetachtig als u, maar hij kan zich niet herinneren over de hardnekkigheid van het evangelie te hebben gesproken ;-)
Mocht u een link hebben naar de betreffende lezing, dan komt hij er graag op terug.