Trouwen en belijdenis

Redactie Refoweb | Geen reacties | 19-05-2023| 08:04

Vraag

Ik weet niet of dit overal is, maar in de meeste kerken moet je belijdenis gedaan hebben, wil je trouwen. Maar is dit geen verkeerde gedachte? Want belijdenis is omdat je ja wil zeggen tegen God, dat je voor altijd met Hem wil leven. En dat wil je in het openbaar laten weten. Nu lijkt het zo van:  ik moet belijdenis doen want ik wil trouwen. Is dat niet raar? Zo is belijdenis toch niet bedoeld?


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Schrijven tijdens de preek

Met schrijven tijdens de preek leid ik mezelf af en hoor ik niet wat er op dat moment gezegd wordt. Hoe kan ik dan wel proberen te onthouden wat er gezegd wordt? En hoe kan ik met anderen in gesprek g...
Geen reacties
18-05-2016

Dorsten naar God

Ik heb vaker iets van Gods’ heerlijke volheid ervaren (Johannes 1:16). Er gaat niets boven dat. Maar het kan ook zo droog en dor zijn (Psalm 63:2, 42:3 onberijmd). Dan dorst ik naar God. De Heere Jezu...
1 reactie
18-05-2022

Ik zal mijn hand op Jezus leggen, Amen op Zijn Offer zeggen!

Wie kan mij vertellen uit welk gedicht/lied de volgende woorden komen: "Ik zal mijn hand op Jezus leggen, Amen op Zijn Offer zeggen!" en hoe de rest van dat gedicht/lied luidt?
Geen reacties
18-05-2009
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag