Vriendschap met ouder iemand

C. M. Chr. Rots - de Weger | 3 reacties | 27-11-2020| 07:59

Vraag

In hoeverre kun je met een stuk ouder iemand en van het andere geslacht een vriendschap hebben?


Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat zit er voor een verhaal achter deze vraag? 

Vriendschap tussen ‘jong’ en ‘oud’ kan heel goed, maar je vraagt lijkt te veronderstellen dat het om een liefdesrelatie gaat. En ook dat is niet onmogelijk: er zijn genoeg voorbeelden te vinden! Maar evengoed kan een en ander juist fóut gaan doordat beiden in een andere levensfase verkeren met dito levenservaring. Zélfs het verleden van een van de partijen kan meespelen doordat je bijvoorbeeld op zoek bent naar een vaderfiguur, moederliefde, geborgenheid, financiële onafhankelijkheid, om meer even een paar dingen te noemen. Kortom: op je algemene vraag heb ik geen aanknopingspunten voor een meer persoonlijke reactie. 

Marijke Rots

Lees ook de artikelen met de tag 'Vriendschap' en 'Leeftijdsverschil'

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
    18-02-1947
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Inactief
1559 artikelen
C. M. Chr. Rots - de Weger

Bijzonderheden:

Lees hier het grote afscheidsinterview dat Refoweb met Marijke had.

Bekijk ook:

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
3 reacties
drj
29-11-2020 / 01:05
Tip: ga er niet voetstoots vanuit dat de relatie zuiver vriendschappelijk is, alleen omdat de ander ouder is. Vaak spelen andere gevoelens wel degelijk een rol en het zou jammer zijn, als je daar op een vervelende manier achtr kwam.
Aan de andere kant, kunnen adviezen van een ouder iemand ook heel waardevol zijn.
Iboi
29-11-2020 / 06:10
Durf je deze vriend mee te nemen naar huis/ je andere vrienden?
mortlach
30-11-2020 / 01:52
Nee, dat kan niet.

Zeker als je zelf minderjarig bent en de ander niet, dan begeef je je op heel zwak ijs.

Je kunt natuurlijk wel goed kunnen opschieten met bijvoorbeeld een vriend van je ouders, ik kan het best goed vinden met de kinderen van mijn vrienden, maar dat is heel wat anders dan een directe vriendschapsrelatie. Zo'n relatie zal bij een groot leeftijdsverschil en minderjarig/meerderjarig nooit gelijkwaardig zijn.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Vrijen na de zwangerschap

Is het normaal dat je tijdens (de laatste drie maanden) en na de zwangerschap niet meer spontaan of na enige hulp nat wordt? Ik ben vijf maanden geleden bevallen, maar nu is het vrijen niet meer zo le...
Geen reacties
26-11-2004

Vriend is opstandig

Ik ben al wat ouder (38) en heb sinds een jaar een relatie. Ik ben Hervormd en mijn vriend is van huis-uit van de Oud Gereformeerde Gemeente. Toen ik hem heb leren kennen kerkte hij al enige tijd niet...
4 reacties
26-11-2011

Interpretatieverschil of dwaalleer

Net als velen heb ik mijn zorgen over de uitspraken van ds. Verschuure in het RD betreffende de verbondsdoop. Is op basis van 1 Johannes 4:6 / Efeze 2:20 / Galaten 1:7 te zeggen dat deze predikant e...
Geen reacties
26-11-2025
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag