Verplicht vaccineren tegen coronavirus

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Iedere keer lees ik over verplicht vaccineren. Moet ik hier dan ook gehoor aan geven? En wat als ik hiertoe gedwongen ga worden? Er zijn een hoop christenen die niet gevaccineerd willen worden omdat God mij/ons beschermt. Ik worstel hier best mee.

Antwoord

“Gods voorzienigheid ontslaat ons niet van onze verantwoordelijkheid”, om maar een van onze panelleden te citeren. Een waar geloof beschermt bovendien niet tegen ziekte of ongeval. Het is geen toverspreuk. God kan met ons leven een ander doel/plan hebben dan wij graag zouden willen. Zie ook dit antwoord over 'Ziekenzalving'.

En verder is er een bekend gedicht (van vermoedelijk Revius) dat zegt: “Een mens lijdt dikwijls het meest, door het lijden dat hij vreest, maar dat nimmer op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen, dan God hem te dragen geeft.” Kortom, over mogelijke verplichtingen van de overheid in de toekomst zou ik me nu nog maar niet ongerust maken. Dit land telt 17 miljoen profeten met allemaal andere voorspellingen. “Het oog omhoog en ’t hart naar Boven”, is een betere houding.

Zie verder alle artikelen over inenten op www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/vaccinatie/

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

coronavirus