Sertraline dosis verlaagd

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik ben een getrouwde man met dochter. Ik heb last van seksuele gedachten over alles om mij heen. Intrusie lijkt het. Ik volg wel een GGZ-traject met medicatie: sertraline. In verband met lusteloosheid en ernstige dufheid is dat verlaagd van 150 naar 100. Nu lijkt de dufheid iets weg, maar de gedachtenstroom lijkt toe te nemen. Is dit de bijwerking van de verlaging van de dosis?

Antwoord

Het lijkt er op dat de klachten zijn toegenomen na de verlaging van de dosis. Ook de bijwerkingen zijn afgenomen. Het klinkt logisch. Over de vraag hoe nu verder kun je het beste je behandelaar raadplegen.

Groet,
Drs. N. Wolswinkel